وبلاگیکالا

روشهایی برای تشخیص چرم طبیعی و چرم مصنوعی

روشهایی برای تشخیص چرم طبیعی و چرم مصنوعی

روشهایی برای تشخیص چرم طبیعی و چرم مصنوعی

اگر قصد خرید یک محصول چرم را دارید باید با اصول تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی آشنا باشید تا خریدی خوب را تجربه کنید در این مقاله 5 روش مهم تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی را به شما آموزش می‌دهیم.

از بارزترین ویژگیهای چرم طبیعی عدم پوسته پوسته شدن رویه می باشد

 

روشهایی برای تشخیص چرم طبیعی و چرم مصنوعی

چرم یکی از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مواد اولیه برای تولید کیف‌، کفش و کت محسوب می‌شود. انسان‌ها، سالیان درازی است که به خاطر نرمی، دوام و کیفیت چرم، از آن برای پوشش خود استفاده می‌کنند. در حقیقت اگر می‌خواهید محصولی را برای سال‌ها با همان زیبایی و کیفیت اولیه در اختیار داشته باشید، انتخاب محصولات چرم بهترین گزینه برای شماست.

تا به حال شده که قصد خرید محصولی با چرم طبیعی را داشته باشید اما به اشتباه چرم مصنوعی را انتخاب کنید؟ احتمالاً در این موارد بسیار ناراحت و ناامید شده‌اید؛ چون علاوه بر اینکه پول خود را هدر داده‌اید، محصول مورد علاقه شما نیز عمر زیادی نخواهد داشت. حتی ممکن است باعث آسیب به سلامتی شما شود. هرچند تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی نیاز به تجربه دارد؛ ولی با استفاده از برخی روش‌ها می‌توانید تا حدودی از کیفیت و نوع چرم، اطلاعاتی را کسب کنید. در مقاله امروز  وبلاگیکالا قصد داریم پنج روش مهم تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی را آموزش دهیم که مطمئناً برای شما مفید خواهد بود.

1- استفاده از حواس

یکی از راه‌های ساده برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی استفاده از حواس است.

– حس بینایی

چشم‌ها هرگز دروغ نمی‌گویند. با دقت به سطح چرم نگاه کنید. به دلیل اینکه سطح بدن حیوان غالبا دارای رگ و خطوط طبیعی می‌باشد، چرم طبیعی نیز معمولا دارای خطوط غیریکنواخت است و گاهی چین و چروک نیز به همراه دارد.

– بوی چرم

چرم را بو کنید. بوی چرم طبیعی همان بوی بدن حیوان است؛ در صورتی که چرم مصنوعی، بوی پلاستیک می‌دهد.  همچنین اگر چرم، بد ساخته شده باشد بوی بدی به همراه دارد. البته ممکن است با استفاده از خوشبو کننده‌های مخصوص، بوی پلاستیک را از چرم مصنوعی رفع کنند.

اگر قبلا از فروشگاه یکالا کالایی را تهیه کرده‌اید، می‌توانید آن کالا را بو کنید تا با بوی چرم طبیعی آشنا شوید و به آن عادت کنید. در این صورت بهتر می‌توانید چرم طبیعی را از چرم مصنوعی تشخیص دهید.

– حس لامسه

برای تشخیص چرم طبیعی از پلاستیک باید بدانید که چرم اصل دارای سطحی نرم و لطیف است اما برخی از انواع چرم مصنوعی که از جنس پلاستیک هستند، هنگام لمس، سفت و خشن هستند.

چرم طبیعی براساس نرمی و استحکام، به سه دسته چرم سبک، چرم نیمه‌سنگین و چرم سنگین تقسیم‌بندی شده است.


2- آستر چرم

برای تشخیص چرم اصل به پشت چرم دقت کنید. پشت چرم طبیعی معمولاً پرزدار است؛ درحالی که آستر چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است. این روش یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی است. اما مشکل اینجاست که هنگام خرید کت و کفش، نمی‌توانیم چرم را بشکافیم تا پشت آستر محصول را ببینیم. پس چاره چیست؟ فقط کافی‌است به لبه‌های چرم طبیعی دقت کنید تا بافت پرز مانند را ببینید.

3- واکنش به حرارت

چرم مصنوعي خيلي سريع در مقابل حرارت جمع مي‌شود و در حال سوختن بوي خاصي متصاعد شده و دود سياه رنگي ايجاد مي‌كند و خاكستر باقي‌مانده از آن سفت و خشك است. در حالي كه یک چرم خوب در مقابل حرارت ديرتر جمع مي‌شود و ديرتر آتش مي گيرد و در حال سوختن بويي مشابه سوختن موی بدن متصاعد شده و دود سفيد رنگي ايجاد مي‌كند و خاكستر باقي‌مانده نیز نرم و پودري است.

4- خیس کردن چرم

تماس زیاد و مداوم با آب، باعث آسیب رسیدن به چرم طبیعی می‌شود و حتی ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی آن شود. اما استفاده از چند قطره آب روش خوبی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی است. چرم به طور طبیعی قابلیت جذب آب را دارد. بنابراین می‌توانید چند قطره آب را روی چرم بریزید و چند دقیقه منتظر بمانید. درصورتی که آب روی چرم باقی ماند، کالای شما از چرم مصنوعی ساخته شده است.


5- خرید از فروشگاه‌های معتبر

با وجود تمام روش‌های بالا، مهم‌ترین و بهترین راه اطمینان از کیفیت و اصالت محصول چرم این است که کالای مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در این صورت حتی با وجود مشکلات بعدی نیز خیالتان از بابت خدمات پس از فروش کالا آسوده است و محصول شما توسط کارشناسان باتجربه ترمیم خواهد شد. مجموعه یکالا همواره تلاش می‌کند با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات پس از فروش مناسب، تجربه‌ای خوب از خرید را برای شما به ارمغان آورد.

 شما برای تشخیص چرم اصل از چرم مصنوعی از چه روش‌های استفاده می‌کنید؟

نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *