مد, وبلاگیکالا

آیا میدانید پوست کدام قسمت‌ بدن گاو کیفیت بالاتری دارد؟

قسمتهای مختلف چرم گاو
آیا میدانید پوست کدام قسمت‌ بدن گاو کیفیت بالاتری دارد؟

آیا میدانید پوست کدام قسمت‌ بدن گاو کیفیت بالاتری دارد؟

پوست صورت، گونه‌ها و پاهای حیوانات پایین‌ترین کیفیت چرم را در میان قسمت‌های مختلف پوست دارد و به ندرت در چرم سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شانه‌های حیوانات معمولا چروک‌هایی دارد که از خم شدن گردن روی آن به وجود می‌آید. چرم این قسمت برای ساخت دستکش، کمربند، کیف و قسمت‌هایی از کفش و لباس که کمتر مشخص است مثل زبانه کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پوست شکم انعطاف پذیرترین قسمت پوست است و کار کردن با آن ساده نیست اما در ساخت دستکش‌های ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قسمت پشت پوست حیوانات هم کیفیت مطلوبی ندارد و بیشتر برای آستر چرم مورد استفاده قرار می‌گیرد که نازک‌تر هستند.

قسمت مرکزی بدن حیوان بهترین کیفیت چرم را دارد و دوام ان بیشتر است. این قسمت در ساخت چرم برای ژاکت‌ها، زین، قسمت جلوی کفش و کفی کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت کفش های تولیدی فروشگاه یکالا در نوع چرم مضرفی آن می باشد

درجه کیفیت چرم تعیین کننده دوام و کیفیت آن است و قیمت چرم را هم تعیین می‌کند. این که چرم مورد نظر از کدام قسمت بدن حیوان تهیه شده باشد تعیین کننده درجه کیفیت چرم است و بر این اساس چرم‌ها به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند:

چرم درجه ۱: بهترین نوع چرم است که الیاف متراکم و ضد آب دارد و ۱۳ درصد از مساحت بدن حیوان را شامل می‌شود. این نوع چرم بادوام‌ترین و زیباترین نوع چرم است که در مقابل پوسیدگی و خراش هم مقاوم است.

چرم درجه ۲: این نوع چرم کیفیت خوبی دارد و سی درصد از مساحت پوست حیوان را شامل می‌شود. این نوع چرم دوام خوبی دارد و نسبتا ضد آب است و از نظر زیبایی نیز قابل قبول است.

چرم درجه ۳: این نوع چرم کیفیت متوسطی دارد و ۳۲ درصد از مساحت بدن حیوان را شامل می‌شود. چرم درجه سه آب را جذب کرده و ورم می‌کند و از نظر دوام و زیبایی چندان قابل قبول نیست.

چرم درجه ۴: بقیه قسمت‌های چرم که قسمت‌های پایین بدن حیوان را شامل می‌شود تنها زمانی قابل استفاده است که برای قسمت‌های نامشخص لباس و کفش مورد استفاده قرار بگیرد. این قسمت کمترین میزان دوام و زیبایی را دارد و در بیشتر موارد دور ریخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *